Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Njuter !!

Av Loppan - 18 september 2007 10:53


Då sitter man här i nya soffan och njuter med en kopp te. A är på förskolan, tvätt och diskmaskinerna har gått vars en omgång. Egentligen borde jag inte göra så mycket idag för jag är helt sliten. Men jag mår inte bättre psykiskt om jag inget gör för jag har mycket att fixa med. Resten av huset behöver också städas, sängen ska bäddas rent, tvätt som ska vikas och ner i lådorna, A rum blev inte färdigt efter ommöbleringen. Dessutom har jag grejer som ska ut på Tradera som jag vet jag borde fixa med, så vi får se var det slutar. Jag kan ju också bara ligga och slöa i soffan om jag vill, det är bara jag som bestämmer...  =)


A var hos tandläkaren igår och det gick inte bra för hon ville inte öppna munnen mer än en gång så vi ska tillbaka igen om drygt en månad. Hon var ändå duktig med tanke på att hon förrut behövde lugnande medicin så hon blev belönad med ett nytt klädesplagg. Detta klädesplagg ville hon ha på sig idag när hon skulle till dagis för hon ville vara cool så det har hon, men innan hon gick iväg gick hon in på toaletten och la på en ögonskugga, hon vill vara lika fin som sin Mamma..  Efter en så gullig komplimang fick hon ju ha lite och det är bara lite ljusbrun ögonskugga som knappt syns. Sen tog hon på lite läppglans också. Hjälp, var blev min lilla 5 -åring av, det känns som hon har hoppat upp till tonåren ?!? Det ska absolut inte bli någon vana, det får vara en engångsföreteelse. Ja, min lilla flicka börjar bli stor.



På tal om nya kläder har jag precis beställt kläder på HM. Två par manchesterbyxor till A i svarta och bruna samt en grå tunika med svarta prickar, en brun skjortklänning, samt två par mysbyxor och en topp till mig. Summa strax under 600:-. NÖJD !!


 
 
BeaTris

BeaTris

18 september 2007 12:00

Man får ta lite i taget....sluta känna måsten & krav, ingen dör för att man väntar :)

Har precis hämtat K på dagis....hoppat i vattenpölen utanför....han trodde nog Mamma blivit knäpp.

Ha en fortsatt fin Tisdag.
Kraaam.

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dunder

18 september 2007 17:18

Jättesnygga kläder A har på sig!! Förstår att hon var nöjd, den rosa toppen var jättesnygg =)

Ta inte ut dig nu, utan gör detta i din egen takt =)

Kraaam

 
Malin

Malin

18 september 2007 21:04

Hej gumman!
Vad härligt att sitta & mysa i en ny soffa! *vill oxå*
Har precis kommit hem från ridningen & imorgon är det dags för Friskis&Svettis igen! Ska bli härligt!

Kramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Malin_Skruttan

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

18 september 2007 22:24

Så fin hon blev i sina nya kläder :-) klart hon skulle ha ögonskugga oxå! HiHI

Sitter här och glor i min ensamhet, barnen sover som små grisar och det är väldigt tyst och trist...

Hörs imorgon! KRAM

 
Filura

Filura

18 september 2007 22:25

Ojdå, jo, men dom blir stora supersnabbt och vad snygg A är i sina kläder!!! Jo, våran soffa är oxå snygg, men din är snyggare! Haha..

Kraaaaaaaaaaaaaaam

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Filura

 
Filura

Filura

18 september 2007 22:47

Hej igen, nä, det är inte våran klädkammare, det är så dom bor hos pappa. Här har dom riktiga rum, hihi. Och jovisst, han har en väldigt stor klädkammare.

Kraaaaaaaaaaaaamar

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Filura

 
Ingen bild

Mamma

23 september 2007 22:01

Hej

Vilken fin bild på A. Kram Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards