Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Soffa - Blocket - Såld

Av Loppan - 16 september 2007 18:40


Det är så skönt. Vi fick sålt bäddsoffan på blocket på en gång. Det tog inte mer än några minuter från att den blivit godkänd till att det ringde och sen ringde det hur mycket som helst. Jag fick ungefär 20 samtal från det att första personen som ringde och sa han skulle ha den tills han kom och hämtade den. Jag som var rädd jag inte skulle bli av med den. Jag hade gärna gett bort den så jag sålde den för 200:-. Vi kunde nog fått mer men jag kunde aldrig ana att så många skulle ringa på en soffa när jag klart och tydligt skrev ut i annonsen att det var spillt mjölk, sylt och diverse andra olyckor i soffan och att klädseln var fullsträndigt missfärgad av alla våra försök till att tvätta den, osv samt att jag gjorde väldigt klart i telefon till alla som ringde som jag tog telefon nummer till, att den såg riktigt hemsk ut. Nåja, det är i alla fall härligt att vara av med den, vi vet bara inte var vi ska sitta ikväll. Vi får slänga upp några kuddar på mattan och sitta i Japansk stil - kan bli intressant.

Någon bad om bilder som kommer här --> 



Gamla soffan FÅGELBO
från IKEA som vi köpte på fynd då den hade blivit lite smutsig nedtill fram (vilket vi fick bort på en gång) och den var ett fynd tills A spillde i den och den behövde tvättas. Nypriset är 5.495:-. Jag betalade 2.747:-. Sålde den för 200:- och är jättenöjda med det.



Nya soffan är i svart skinn och vi längtar så efter en. Visst är den snygg !! Vi passade på att köpa den när dom hade 2000:- i rabatt. Man ska ha lite tur. *längtar*


 
 
Dunder

Dunder

16 september 2007 16:26

Nice att bli av med den så snabbt! Du fotar väl nya snygga soffan *nyfiken*

http://dunderboll.se

 
BeaTris

BeaTris

16 september 2007 16:47

Kanske ngn som är duktig på att klä om såna saker...det kan ju bli en helt annan soffa sen. :)

Kraam E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Evendim

Evendim

16 september 2007 16:57

Skönt att bli av med soffans man slipper forsla bort den själv på annat vis =)

Kul med nytt! Hoppas att ni blir nöjda =) Vi har också skinn... Kanon när man har ungar *s*

Kraaaaam och trevlig söndagkväll!

http://evendim.se

 
Malin

Malin

16 september 2007 17:01

Hej gumman! Så skönt att bli av med soffan!
Du, kan jag låna frågorna här av dig???? Tänkte ta med dom i c_v, om det är OK?

Kramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Malin_Skruttan

 
Ingen bild

Dunder

16 september 2007 19:34

Nice =)

 
Weronica

Weronica

16 september 2007 20:23

Vad skönt att ni fick den såld så fort! Vi har en liknande soffa nu och det är såååå opraktiskt när man har småbarn... Jag gör inget annat än att tvätta den...

Den nya soffan ser jätteskön och snygg ut!

Kram!

http://www.werali.se

 
Nettan

Nettan

16 september 2007 22:16

Hej vännen! Visst är det kul att bli av med gammalt och få nytt!! Själva kollar vi som sagt var på nya köksmöbler, men tyvärr så är jag sååå kräsen vad det gäller det. Sen skall vi faktiskt köpa nytt hörnbadkar, har hittat ett jätte fint på Importlagret.se

Gud så kul det skall bli den 5/1, längtar verkligen!

Sköt om dig/er så länge. Stooor kram från Nettan

http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz70

 
Sussetuss

Sussetuss

17 september 2007 06:49

Hej vännen!
Skönt att bli av med den gamla soffan så fort!
Vet du?? Vi har en precis likadan svart skinnsoffa! Den är jätteskön...och praktisk då man har småbarn...=)
Och man sover skönt i den med...haha...

Kraaaaam

http://www.sussetuss.com

 
selma

selma

17 september 2007 13:48

Härligt o vilket bra pris,..fan att jag inte såg det*S*

Skitsnygg ny soffa också!!!!

KRAMAR

http://thinkerbell.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards