Direktlänk till inlägg 16 september 2007

En Lista Om Loppan !!

Av Loppan - 16 september 2007 13:02


Hur gammal är du om fem år ? - 37 år


Vem tillbringade du minst två timmar med idag ?  - Dottern


Hur lång är du ? - 161,5 cm


Vilken är den senaste filmen du sett ? - The Holiday [jättebra]


Vem ringde du senast ? - Svärföräldrarna för att prata med mannen och dottern svarade.


Vem ringde dig senast ? - En kille som vill köpa vår bäddsoffa vi har på annons på blocket.


Hur löd det senaste sms:et du fick ? - Ring 222 du har 1 nytt meddelande.


Föredrar du att ringa eller skicka sms ? - Ringa


Är dina föräldrar gifta eller skilda ? - Dom är skilda men mycket goda vänner.


När såg du senast din Mamma ? - Igår.


Vilken ögonfärg har du ? - Blå


När vaknade du idag ? - 8:30


Vilken är din favorit-julsång ? - Den lilla trumslagarpojken. [eng vers]


Vilken är din favoritplats ? - I trädgården med familjen.


Vilken plats föredrar du minst ? - Sjukhus skulle jag tro.


Vad skrämde dig om natten som barn ? - Min egna vilda fantasi.


Vad fick dig verkligen att skratta senast ? - Min dotters roliga upptåg.


Hur stor är din säng ? - 180 cm.


Har du stationär eller bärbar dator ? - Bärbar.


Sover du med eller utan kläder på dig ? - Pyjamas o linne på vintern, tunnt linne och trosa på sommaren.


Hur många kuddar har du i sängen ? - Fyra, ibland fem. Mina, makens och dotterns.


Hur många landskap har du bott i ?  - Ett, det jag bor i nu.


Vilka städer har du bott i ? - Malmö är enda staden, annars byar och samhällen.


Föredrar du skor, strumpor eller barfota ?  - Skor ute, strumpor hemma, barfota på sommaren både inne och ute.


Vilken är din favoritglass ?  - Mjukglass med nötkross.


Tycker du om kinamat ? - Ja, det är en stor favorit.


Tycker du om kaffe ? - Kaffe är gott men i lagom mängder för magen.


Vad dricker du till frukost ? - Te i olika fruktsmaker.


Sover du på någon särskild sida ?  - Ja, om jag ligger på rygg ligger jag på vänster sida av sängen.


Kan du spela poker ? - Ja, och jag tycker det är kul.


Tycker du om att mysa/kela ?  - Absolut, självklart !!


Känner du någon med samma födelsedag som din ? - Ja, en gammal klasskamrat.


Vill du har barn ? - Jag har en dotter men vill gärna ha ett till så småningom.


Kan du några andra språk än svenska ? Japp, engelska och teckenspråk.


Har du någonsin åkt ambulans ? - Ja, fram. En gång när Mammas aorta delvis sprack och en gång när mannen trillade med huvudet före från taket. Inga roliga upplevelser.


Föredrar du havet eller en bassäng ?  - Bassäng utomlands.


Äger du dyrbara smycken ? - Knappast, blev bestulen på allt i mars. Vigselringen.


Vilket är ditt favoritprogram på TV ? - CSI, Idol, House.


Kan du rulla med tungan ? - Nej, tänkte inte träna på det heller.


Sover du med gosedjur ? - Nej, med dottern och DET är gosigt.


Vad har du för ringsignal ? - Dottern som sjunger "Heja Malmö".


Har du något klädesplagg från då du var liten ?  - Japp, en rutig rosa klänning med brunt hjärta på !!


Var har du närmast dig just nu som är rött ? - Windows Loggan på datan.


Kan du byta olja på bilen ? Nope !!


Har du fått fortkörningsböter ? Nej, men suttit brevid en gång.


Vilken var den senaste boken du läste ? - I Ormens Skepnad.


Läser du dagstidningen ? - Ibland på nätet.


Prenumererar du på någon veckotidning ? - Nej.


Vilken radiostation lyssnade du till senast ? - Lyssnar inte på radio.


Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper ? - Telefonnummret till Daniel.


När var du i kyrkan senast ? - På mitt eget bröllop - 070707.


Hur längar har du campat som längst i ett tält ? - Fyra nätter.


 
 
Dunder

Dunder

16 september 2007 16:25

Åh nej vad trist, tåladmod är en dygd vettu *garvar* Här har du fler frågor och utmaningar - ta för dig bara http://www.dunderboll.se/category/utmaningar/

http://dunderboll.se

 
Ingen bild

Dunder

16 september 2007 16:29

Jag tyckte också att The Holiday var bra, Kate Winslet är super tycker jag =)

 
BeaTris

BeaTris

16 september 2007 16:52

Ska sno med mig listan senare ikväll...när barnen kommit till ro.

Kramen.

http://beatris.bloggagratis.se

 
Sussetuss

Sussetuss

17 september 2007 06:52

Kul att läsa!! Har också svarat på den för ett tag sen...
Kram

http://www.sussetuss.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards