Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Höst-väder !!

Av Loppan - 13 september 2007 10:03


Idag var det klassiskt höstväder med klarblå himmel. Jag önskar vi vore lite kryare här så vi kunde gått en promenad. Både jag och A längtar efter att få komma ut.


Det var tecknat på schemat idag igen. Tur i alla fall att A kommit ur den fasen när hon skulle se samma film, om och om igen. Nu har vi i alla fall lite variation.


Idag har vi dessutom möblerat om på hennes rum och en massa saker har försvunnit [jag har kastat det]. A vill behålla allt oavsett om det är skräp eller inte men det finns helt enkelt inte utrymme längre. Vi har flera stora lådor fulla av arkiverade leksaker. Det är mer att fixa imorgon men dom stora möblerna är på plats.

Idag fick jag förresten en avisering på min nya soffa.. Wiiie !! Dom kunde komma med den som imorgon men nu har jag kört igång med A rum och vill ha det avklarat innan nästa projekt. Dessutom har A bokat in att Mormor (min mamma) ska sova här mellan fredag och lördag och nuvarande soffan är en bäddsoffa. Nu kommer jag istället få gott om tid att bli av med gamla soffan på söndag och möjlighet att sätta nya på plats på måndag. *LÄNGTAR* ...




 
 
Dunder

Dunder

13 september 2007 10:13

Tyvärr är W i den fasen... Fast turligt nog varierar oftast valet av film från en dag till en annan. Idag verkar det som sagt vara Barbapappa som gäller... *suckar*

http://dunderboll.se

 
BeaTris

BeaTris

13 september 2007 10:16

Känner igen det där....samma film om & om igen. Snacka om slitna videoband innan Dvd:n kom med i bilden.

Här är oxå kanonväder. Ska tvätta, var lite sugen på att messa M & höra om han ville ses...men kom på att han skulle sätta in båten i ladan idag, samtidigt vill jag inte jaga heller. Få se, han kanske hör av sig.
Ska jobba ikväll igen....tre timmar.
ha en fin dag du & A.

Kraam.

http://beatris.bloggagratis.se

 
selma

selma

13 september 2007 16:11

hmm jag som skrivit men vet inte om det kom med..glömde mitt namn ju hihi

kramis selma

http://thinkerbell.se

 
Madde

Madde

13 september 2007 20:17

Hej gulle dig....... Hoppas allt är bra med dig och er....... I dag har jag varit på utflykt med jobbet .....kul och härligt....... Tack vare att jag släpade runt på mitt regnställ hela dagen så var det ett toppen väder......Till råga på allr köpte jag det i går för 900:-(men nu har jag ju ett bra när det väl regnar....hihi) har du ett nytt lösen till c-v ?? Jag kommer inte in på almenackan....... kramar Maddis

http://maddem.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

14 september 2007 08:21

Det är kul att få göra om lite ibland....inte så länge sen jag gjorde det här.

Tack för dina kloka kommentarer, du har som vanligt rätt & jag kan inte annat än att hålla med. Ang besvikelsen kan det ju bara betyda att jag faktiskt är mer nyfiken på honom. Han har hållt i så länge nu med mailen på Spray trots att jag betett mig dumt så jag tror han är seriös.....som han sa själv "jag har inte tid att vara en idiot". Nu känns det bättre, imorrn kommer barnen....ett till att börja med. I ska på Fameshow med Mormor & kanske sova över. Ska bli gött att krama om dom igen :D

Kramar E

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards