Direktlänk till inlägg 11 september 2007

Sjukt & Bullbak !!

Av Loppan - 11 september 2007 11:01


Jag är hemma idag med A som är förkyld, har hosta och feber. Hon var ju sjuk förra veckan igen så hon missar mycket på förskolan nu när dom börjat med 5-års gruppen. Dessutom kommer jag missa ett möte imorgon men ska få en ny tid, så det löser sig.

Morgonen har A spenderar med att titta på film i soffan och eftermiddagen har vi fördrivit tiden med att baka.



Det var första gången A hade fullt komando över bakningen, såklart fick hon hjälp med ingredienserna. Men hon rörde själv ihop det och det var jättetungt mot slutet men hon kämpade på. Vi bakade två varianter av snäckor. Vanliga kanelsnäckor och med mandelmassa. A knådade, kavlade, bredde smör, smulade mandelmassa, sockrade och kanelade, delade och satte i formar på plåtarna, ja i princip allt utom i och ut ur ugnen.



A var naturligtvis den första som fick provsmaka. *Smarrigt var betyget*



Och visst ser dom inget annat än goda ut. INTE bra för figuren.. *s*

Jag spenderade kvällen med familjen och med att förutom att äta bullar, såg vi ett avsnitt av House, ett avsnitt som var lite mer galet än vanligt, och som alltid - skitbra. Vi såg även en film på DVD.


 
 
Dunder

Dunder

11 september 2007 11:46

Hallojkens gumman, trist att A är sjuk. Hörrö, du funderar inte på att skaffa en gästbok, så att man kan skriva privata inlägg åt dig ;)

Kraaam

http://dunderboll.se

 
Evendim

Evendim

11 september 2007 12:08

Krya på lilla A =)

Kramkram

http://evendim.se

 
BeaTris

BeaTris

11 september 2007 12:29

Hoppas hon kryar på sig snart, baka låter mysigt....nyfiken på vad ni ska göra :)

Kramar

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dunder

11 september 2007 12:52

Åh så gott med bullar, snacka om att man blir bra sugen! Du kan ju alltid köra in hit med ett gäng *ha ha* För tillfället skriker det i kroppen, så jag blir inte förvånad om jag faller för frestelsen att baka chokladbollar i eftermiddag...

Kraaaam

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

11 september 2007 13:21

OOOhhh, skicka över lite snäckor till mig är du gullig! Jag behöver tröstäta lite ;-):-(
Kram

 
Weronica

Weronica

11 september 2007 14:18

Trist att A är sjuk... Hoppas hon kryar på sig snart!!

*kram*

http://www.werali.se

 
BeaTris

BeaTris

11 september 2007 16:03

Ohh vad mumsigt....verkar som många är sugna på ngt gott, samma här så jag gjorde kladdkaka, smakat en bit nu men tror det får räcka för den var otroligt söt :)

Känner mig så där glad & bubblig du vet ;)
Kraaam.

http://beatris.bloggagratis.se

 
Filura

Filura

11 september 2007 16:04

Wow, vad härliga bilder och gooooott med bullar! Kraaaaaaaaaamar

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Filura

 
Ingen bild

Dunder

11 september 2007 16:24

Du vet va att jag skyller allt på dig - det är totalt ditt fel att jag gjorde äckliga chokladbollar. Ringa och skryta om dina goooda bullar på det där viset *garvar glatt*

Näe du, ät du dina bullar. Inte fullt så onyttiga som det jag ätit idag *he he* Mandelmassa i bullarna gillar jag också.

Mittenbilden på A blev jättefin!!

kraaaam

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

11 september 2007 17:21

Hade jag sett meddelandet innan så hade jag kastat in ungarna i bilen och kommit hihi!
Gud så mumsigt det såg ut, blir ju inte alls frestad när ma är inne på diet juh..
Går hyffsat bra tycker jag.... visst lite fusk förekommer...idag tog jag 3 karameller tex. men annars inget fusk! hihi
Kram

 
Weronica

Weronica

11 september 2007 18:15

Mums så goda bullarna såg ut!! Mandelmassa i är så gott! Brukar jag också ha =D

Fin Kitty tunika A har, Alice har en likadan!

*kram*

http://www.werali.se

 
Sussetuss

Sussetuss

11 september 2007 19:43

Åhhh, det såg gott ut!
Alldeles för sällan som bullar bakas här hemma...Mandelmassa är jättegott att ha i...=)
Idag har jag och Marcus gjort Scones...det var gott! (Fast inte som bullar då *L*)
Kraaaaaam

http://www.sussetuss.com

 
Dunder

Dunder

11 september 2007 23:37

Drar förbi för att se om damen sällat sig till oss fotogalningar som roar oss med Tisdagstema =)

http://dunderboll.se

 
selma

selma

13 september 2007 16:09

mmmmmmmmmmmm såg gott ut!!!! redig du är som bakar så hhi

KRAMIS

http://www.thinkerbell.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards