Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Studie- & Biobesök !!

Av Loppan - 7 september 2007 12:35


Idag har vi varit på vårt första studiebesöket på A blivande skola. Det gick över all förväntan och jag är jättenöjd med valet av skola, vi hade nämligen tre att välja mellan. Rektorn var lika trevlig och rar som jag hade hoppats på och A tyckte det var spännande.


Sen bar det av till apoteket där jag gjorde av med en förmögenhet på Minirin till A så hon inte kissar i sängen. Dom funkar jättebra men är jättedyra, fast det är det såklart värt. Sen köpte jag en ny flaska vin på systembolaget. Det blev ett halvtorrt som heter Weinberg. Vi får se om det är nått gott. Till det blir det ungsgrillad kotlett med bakad potatis och wokade grönsaker. A fick plocka sig en egen påse med godis, och jag plockade ihop en inför kvällen. Gott ska det bli !!


Idag har man dessutom varit gift i 2 månader vilket ska firades med god mat och vin. Mormor passade A och jag och mannan gick på biobesök. Vi hade biljetter till den absoluta smygpremiären av Bourne Ultimatum. Bourne-filmerna är favoriter här och trean var lika bra som dom andra två. På biografen träffade jag min gamla klasskamrat D och hans mkt trevliga fru P. Vi lyckas springa på varandra på dom mest otänkbara ställen. Dom satt inte bara på samma rad som oss utan på stolarna bredvid så före och efter filmen fick vi pratat lite.. jättetrevligt. Jag ska ringa upp honom angående en analkande klassträff. Meeeen det får bli nästa vecka det.... !!! Nu e jag trött !!
______________________________


Dagens Agenda
10:00 - Studiebesök på A skola
11:00 - Apoteket
11:15 - Systembolaget
11:30 - Ica
18:00 - Mamma på Middag

21:00 - Bio

 
 
Ingen bild

Nicka

7 september 2007 14:43

Åh, gratis på 2-månadersdagen =) Mysigt med bio!

Lycka till på skolan också! //Kraaam

 
E

E

7 september 2007 14:46

Lycka till med studiebesöket idag. Grattis även på månadsdagen....har inte tiden gått fort?
Ha det så bra idag.

Kraam

http://beatris.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

7 september 2007 14:48

GRATTIS på två månaders dagen!!! Mys nu ordentligt ikväll. och ha en underbar helg. Kramisar

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=joxana

 
selma

selma

7 september 2007 15:21

Detta är ju ett bra ställe med hihi

kramis

http://www.thinkerbell.se

 
Weronica

Weronica

7 september 2007 16:37

Den här bloggen verkade ju jättebra! Ser nästan ut som en wp-sida som de flesta har.

Grattis på månadsdagen!

Är det okej om jag länkar till dig?

*kram*

http://www.werali.se

 
Weronica

Weronica

7 september 2007 18:14

Länka på du =D

http://www.werali.se

 
Filura

Filura

7 september 2007 19:16

HIhi grattis på 2-månaders dagen. Ät och drick nu riktigt gott och det vinet är faktiskt inte så dumt faktiskt. Sen får ni ha det supermysigt på bion!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Filura

 
Malin

Malin

7 september 2007 20:07

hej! grattis på 2-månadersdagen! Hoppas ni får det riktigt mysigt ikväll!
Själv är jag på uruselt humör... Svärmor har gjort mig riktigt förbannad ikväll, men det kan vi ta över MSN sen istället!

Kramar i massor!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Malin_Skruttan

 
Evendim

Evendim

8 september 2007 00:15

Kul att filmen var bra! Då har jag något att se fram emot =)

Kraaaaaaam

http://evendim.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards